miercuri, 26 octombrie 2011

Gogosi "a la Podu`Ros"

Zilele astea m-a inebunit sotul din dotare sa i fac gogosi, dar nu orice fel de gogosi ci  "din alea cum manca in Podu` Ros, odata". Si ca sa i fac pe plac, m-am apucat eu de facut renumitele gogosi. Insa am facut o "greseala". Am vrut sa le fac diverse modele,  (ca in poza) insa, sotul, inspector sef prin bucatarie, a sarit in sus de 2 metri "nu asaaaaaaaaaaaaaa, fa-le rotunde si subtiri, ca alea din Podu`Ros" (deh, avea si omul fixul lui cu Podu`Ros). Iar mie mi-a convenit de minune, ca....am scapat repede-repede.
Ingrediente::
3 oua,
300 ml lapte,
3 linguri zahar,
1 esenta,
50 gr drojdie,
faina(cat cuprinde aluatul),
ulei pt.prajit.

Preparare:
Se face aluatul din ingredientele de mai sus si se lasa la dospit (crescut) la caldura cam 1 ora.Aluatul se face cam asa: se pune faina in vas, iar in mijloc se face un cuib (o gaura) in care se adauga drojdia (topita in prealabil in cateva linguri de lapte/apa minerala), ouale, zaharul. Se amesteca ingredientele , iar cand aluatul devine omogen, se adauga cate putin ulei pana nu se mai lipeste de mana.
Apoi pe plansa de modelat se presara faina si se intinde foaia de aluat. Se fac gogselele dupa forma si grosimea dorita si se prajesc intr un ceaun /tigaie cu ulei incins. Eu le-am facut subtiri de tot, mai ca te vedeai prin ele. Asa a fost "comanda".
Se pudreaza cu zahar si se savureaza.

3 comentarii:

Stefy spunea...

stii ca mi-ai facut si mie pofta?:)

Florina spunea...

Da...bune gogosile alea din Podu Ros....

Unknown spunea...

Hahaha....si al meu vrea gogosi de Podu'Ros ! Mai mult, a folosit aceleasi cuvinte ca si sotul tau... Acum, ce sa fac, ma pun pe treaba !!!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...