luni, 27 februarie 2012

Tarta cu dovleac

De ceva vreme tot ma impiedicam prin camara de un "bostan din ala alb" (cum spun eu la dovlecii pentru placinta) si tot il mutam de colo colo cu gandul ca intr-o buna zi ii va veni si lui randul la gatit. Uitandu-ma la el cu atentie, am vazut ca dadea semne de "expirare" asa ca m-am hotarat sa fac din el o tarta. Iar pentru asta m-am inspirat de pe blogul renumitului adi hadean si iata ce a iesit....
 Ingrediente:
pentru aluatul de tarta:
1 cana faina (adica cam 200-250 gr),
2 galbenusuri,
3 linguri zahar,
trei sferturi pachet unt,

pentru umplutura:
1 kg de dovleac pentru placinta (cantitatea e produsul final, fara coaja, seminte, etc),
3 linguri smantana,
3 linguri zahar,
1 lingura miere,
1 lingura scortisoara,
3 linguri apa,
2 oua.

optional : frisca.

Preparare:
Aluatul pentru tarta se face cam asa: se amesteca bine bine untul cu zaharul, apoi se adauga galbenusurile. Cand se omogenizeaza compozitia se adauga faina (treptat) si se framanta pana obtinem un aluat consistent. Acesta se intinde in tava pentru tarta si se da la rece pentru 30 minute. Dupa cele 30 minute se da la cuptor cam 10-15 minute pentru a se coace.

Umplutura pentru tarta am facut-o cam asa:
Am curatat dovleacul, l-am taiat cuburi si l-am pus in tigaie. Peste el am adaugat zaharul, mierea, scortisoara s cele 3 linguri de apa si l-am lasat la fiert la foc mic cam 20 minute. Apoi am stors zeama de portocala si am mai fiert cam 3 minute.
 Cand se raceste un pic se adauga smantana amestecata in prealabil cu cele 2 oua.
Se toarna crema peste aluat si se da din nou la cuptor pentru 20-30 minute.
Se poate servi cu frisca daca doriti.
E delicioasa.
Eu am incercat sa urmez cu strictete pasii indicati de Adi Hadean, insa se pare ca mai am de lucrat.....pana voi obtine o tarta la fel de buna si aratoasa ca a sa.  :D

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...