miercuri, 24 iulie 2013

Magiun de prune si nuci

 Anul asta, singurul prun din livada si-a facut de cap. De unde an de an avea ramurile pline de prune mari, parfumate, unele mai perfecte decat altele, acum are sau avea niste zbarcituri mici, deformate, dar ce-i drept parfumate. 
Si totusi, si aceasta recolta merita pusa in valoare, ca pana la urma tot e mai buna decat...NIMIC, nu-i asa?!?? 

Ingredinte:
prune , vreo 3 kg,
zahar , vreo 700 gr,
miez de nuca, nu am cantarit insa va pot spune ca am spart vreo 40 nuci.

Preparare:
Am spalat prunele, dupa care am inceput operatiunea scos samburi, enervanta misiune. Cand in final am terminat, am pus prunele in ceaunul de tuci, mostenire de valoare de altfel, am adaugat zaharul si am pus la cuptor, la fiert. 
Dupa vreo ora am adaugat si miezul denuca si am mai lasat "la copt"  inca vreo 40 minute.
Am oprit focul si am lasat la racit. Cand s-a racit complet, am pus magiunul in borcane, am strans bine-bine capacele si am dat, la racoare si intuneric in camara.
Yummiii, yumiii ce clatite voi face la iarna...sau voi savura o felie de paine cu magiun...sau langa o cana cu lapte...sau direct cu lingura din borcan...sau....sunt atatea variante incat nu ma pot hotari....

Voi cum l-ati savura? Pe magiunul parfumat si delicios??

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...