joi, 25 iulie 2013

Prajitura cu crema de branza

Ai si tu ca orice om o zi din aia in care nu ai chef de nimic si  atunci se trezeste cate unul lingusindu-se pe langa tine "nu faci ceva bun? te rooog!!!" Si bineinteles al mai mic membru al familiei preia din zbor ideea si incepe a urla "bun, buuuun, buuuuuuun". Ei nah, mai fa ceva in situatia asta, daca poti !!! De fapt poti !! Si faci: te indrepti spre bucatarie , tarandu-ti lenea ce sta legata, cu lanturi,  de tine.
Impulsul de moment a fost sa fac vesnicul chec....insa pentru  "al mic din dotare" .."ata nu bun"asa ca mai improvizez si-am facut chec cu crema de branza  :D  "Ata buuun!"
Ingrediente:
pt.blat:
10 oua,
10 linguri zahar,
10 linguri ulei,
1 cana faina (cam 250 gr),
1 pf.copt,
3 linguri cacao,

pt.crema:
400 gr branza de vaci, 
100 gr mascarpone,
zahar pudra/vanilat (dupa gust)
fructe (eu am avut prune, piersici si afine)
Preparare:
Blatul:
Am separat albusurile de galbenusuri intai. Apoi am amestecat galbenusurile cu praful de copt si jumatate din cantitatea de zahar (5 linguri adica).
Albusurile le-am batut spuma tare (adica daca intorceam castronul , nu curgea) cu telul, cu un praf de sare, adaugand spre final zaharul ramas (cate o lingura).
Am adaugat apoi galbenusurile (tot cate o lingura) , amestecand incet , circular de data asta, cu o lingura de lemn cu gauri (ce sa -i faci daca nu ma inzdravenesc sa mi iau o spatula de silicon).
Faina am amestecat-o cu cacaoa si am adaugat-o treptat in compozitie.
Am pus totul in tava decopt si am dat la cuptor pentru vreo 40 minute..
Am trecut la crema pe care am facut-o cam asa:
am amestecat branzele (de vaci si mascarpone), am adaugat zaharul si am mixat bine.
Am taiat fructele marunt marunt si le am incorporat in crema.
Dupa ce s-a racit, am taiat blatul in doua, l-am insiropat cu sirop de soc, am adaugat crema am carpit  si am dat la rece pentru doua ore.
Rezultatul a fost :"buuun mamiiii, buuuuun !!!"

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...