miercuri, 10 decembrie 2014

Peste (crap) cu legume, la cuptor


Barbatul meu, nu se duce des la cumparaturi din proprie initiativa (mai mult asa impins de la spate sau tras cu arcanul de zici ca-i cea mai mare corvoada sa arunci cateva chestii intr-un cos, sa le platesti lacasa, sa le pui intr-o punga, sa le zvarli in portabagaj si valea acasa) dar si cand se duce....e prapad. 
Anul trecut mi-a adus zeci de kile de gutui. Anul asta m-am pricopsit cu ditai pestele de vreo 9 kg. Normal, m-au apucat pandaliile. Am bombanit o perioada, dupa care mi-am facut curaj si l-am portionat: pentru prajit, pentru cuptor, pentru snitele, pentru bors...
Si vreau sa va spun ca la cuptor, cu niscaiva legume, a iesit o nebunie...Unde mai pui ca fiind mare a avut oase putine....si si-a mai spalat din pacate :) Sotul, nu pestele.


Ingrediente:

4 bucati peste (cam 1,5 kg),
dovleac, 
conopida,
ciuperci, 
sfecla rosie ,
morcov,
ardei gras,
usturoi, 
cimbrisor,
lamaie,
sare, piper, ulei.


Preparare:

Prajim bucatile de peste cateva minute, pe toate partile.

Intre timp curatam legumele si le taiem cubulete, rondele, betisoare, cum va place.

In tava pregatita pentru cuptor asezam cateva fire de cimbrisor, apoi legumele. Asezonam cu sare si piper dupa gust.

Pe patul de legume asezam bucatile de peste.

Adaugam putin ulei, apa si 100 ml vin alb, acoperim si dam la cuptor pentru aproximativ 45 minute.

Cand e gata, asezam pe farfurie si servim.





Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...