duminică, 4 ianuarie 2015

Dulceata /gem de mere salbatice (padurete)


Desi sezonul de toamna, de pregatit camara, a trecut de ceva vreme si acum suntem in plina iarna, la Provocarea secreta de decembrie 2014, Lacramioara, stapana aromelor in bucatarie si gazda provocarii m-a trimis sa rasfoiesc blogul Adelei, de unde am ales o delicioasa dulceata de mere. Din mai multe motive:
  • arata apetisant,
  • din camara mea lipsea asa ceva,
  • am mere din belsug, din gradina,
  • in plus, in timpul unei drumetii am gasit un copac plin cu mere salbatice (padurete cum le spun eu) si am cules o sacosa plina ochi, iar acum a venit timpul sa le valorific.

Ingrediente:
1 kg mere + 1 kg mere padurete,
250 gr zahar, 
2 lamai.


Preparare:

Curatam merele de coaja si seminte si le taiem cubulete mici. La cele de gradina mai e cum mai e, dar cand vine randul merelor padurete sa te tii nenica. Mici si chinuitoare. Sadism in toata regula a fost sa curat 1 kg.

Le stropim cu zeama de lamaie si presaram zaharul deasupra. 

Le punem jumatate de ora deoparte sa lase suc delicios, dupa care le punem intr-un vas cu fundul mai gros  (de preferat de tuci) si le dam la cuptor pentru 2-3 ore (pana scade lichidul la consistenta dorita). Din cand in cand invartim in vas pentru a nu se lipi. 

Atentie insa, sa nu le scadeti prea tare, pentru-ca atunci cand se raceste dulceata se mai intareste.

Punem dulceata fierbinte in borcanele sterilizate, infileta capacul si le ascundem cu gura n jos sub cateva paturi. Vor ramane acolo pana se racesc omplet, apoi le etichetam si le randuim in camara. 




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...