sâmbătă, 28 februarie 2015

Sarmale cu carne de gasca


La Provocarea "week end cu spor" de Februarie,  gazda a foat Gina. Ea ne-a provocat sa gatim cu dragoste, ca tot e luna iubirii (Dragobete, Valentine`s day si alte alea...) Gandul te ducea la desert, insa, tot cu dragoste am ales sa pregatesc delicioasele sarmale cu carne de gasca. Poate va intrebati de unde atata dragoste si romantism la niste sarmale. Ei bine, DA, este dragoste, pentru-ca sotul meu e fan infocat al sarmalelor (eu recunoasc ca nu ma dau in vant dupa ele), si  doar din dragoste am impletit sarmale :)


Ingrediente:

1 kg carne de gasca (piept si pulpe)
100 gr orez, 
1 morcov,
1 ceapa,
3 frunze de telina (proaspete)
3-4 fire de marar  patrunjel (verde),
sare, piper, 
2 crengute de cimbru uscat
1 ou ( tot de gasca),
boabe de ienibahar si coriandru, 
1 cana bors (cam 200ml),
3-4 linguri bulion, 
2-3 linguri ulei (pentru calit),

frunze de varza murata sau vita de vie.


Preparare:

Tocam  carnea cu tot cu piele. 

Taiem ceapa marunt si o calim in 2-3 linguri de ulei. Cand devine sticloasa, adaugam carnea, morcovul dat prin razatoarea mica si verdeata (marar, patrunjel, telina) tocata marunt si se mai calesc 2-3 minute.

Adaugam orezul, pasta de rosii si apa (cat sa cuprinsa compozitia) si se mai lasa pe foc cateva minute (pana scade apa). 

Condimentam dupa gust si lasam la racit. Adaugam oul si amestecam din nou.

Acum vine randul frunzelor:

Daca folositi  frunze de vita de vie proaspat culese. trebuie sa le opariti in prealabil. Daca sunt conservate se iau frunzele, una cate una, si se spala.

Daca folositi foi de varza (cum a fost si cazul meu), luati varza, spalati-o si taiati frunzele la marimea dorita.

Pe fundul vasului in care vor fierbe sarmalele (eu am folosit un vas de lut), punem un strat de varza tocata (de la frunzele ramase de la sarmale) si cu crengutele de cimbru uscat.

Luam cate o frunza, punem putina umplutura si le rulam ca pe sulul de hartie. capetele le impingem usor cu degetul spre interior, apoi le asezam in oala

Turnam apa atat cat sa cuprinda tot continutul. Daca doriti puteti adauga si putin bulion/pasta de rosii in apa in care fierb sarmalutele. Iar printre randurile de sarmale putem pune crengute de marar uscat. Acoperim vasul si dam la cuptor .  Se pot fierbe si pe aragaz, dar parca s mai bune la cuptor.

Lasam la fiert aproximativ o ora verificand din cand in cand daca a scazut sau nu apa. Daca a scazut se completeaza cu apa calduta. (vasul in care fierb sarmalutele trebuie acoperit).




Un comentariu:

Unknown spunea...

Felicitari, Monica!Arata apetisant. Cu prima ocazie, cand voi face rost de carne de gasca de tara ;) cu siguranta le voi incerca si eu...evident tot pentru sotul meu, care este fan sarmale...

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...