vineri, 23 octombrie 2015

Coliva


Da stiu, o sa spuneti "ce desert a mai ales si asta?" sau "nu stie cand se face coliva?" Ei bine stiu cand se face coliva (imprejurari mai triste din viata, pe care nu le detaliez aici, ca nu despre asta este vorba), insa in acelasi timp stiu ca pentru fie-mea , coliva  sau mai bine zis "prajitura cu bombonici mici si colorate" e in topul preferintelor. Si cum zilele m-am confruntat cu o avalansa de cereri de praji cu bombonici, am ales sa pregatesc pentru plodul din dotare dar si pentru Provocarea "week-end cu spor" gazduita de Cristina , o delicioasa coliva , careia i-am dat un look asa mai vesel, mai copilaresc (insa la momentele "oficiale" la care este pregatita in general, pe coliva gasiti ornata o cruce) . Deh, acum probabil veti spune "iote si nebuna asta, care gateste coliva ca si desert . Ce-i drept nici eu nu prea am auzit multe gospodina sa fiarba arpacas pentru desert :)) .Dar...dupa cum ma stiti n-am toate tiglele pe casa , asa ca....


Ingrediente:
1/2 kg arpacas
2 litri apa,
250 gr zahar
150 gr miez de nuca,tocat marunt /macinat
coaja de lamaie, 
esenta de rom
bombonele colorate (pentru ornat)


Preparare:
Arpacasul  (boabe de grau decorticate) se spala in mai multe ape pentru a scapa de excesul de amidon.

Intre timp punem la infierbantat apa in care va fierbe arpacasul. Cand incepe sa fiarba se adauga arpacasul si se lasa la fiert pana absoarbe toata apa, dupa care adaugam zaharul. Amestecam cu o lingura de lemn si lasam la fiert pana scade toata apa (lasata in momentul in care am adaugat zaharul).

Lasam la racit, dupa care adaugam coaja de lamaie, miezul de nuca si esenta de rom. Amestecam si trecem la partea cu ornatul. 

Daca vorbim de coliva, aceasta se orneaza in general cu biscuti macinati, cacao, bombonele mici si musai semnul crucii.

In cazul meu, fiind vorba de un desert copilaresc, fara tenta religioasa de aceasta data, am ales nuca de cocos si multe bombonele.


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...