joi, 29 decembrie 2016

Bilute / bulete de branza



Cu siguranta, de multe ori v-au ramas prin frigider bucati de branza / cascaval cu care nu mai aveati ce face dar nici nu va indurati sa le aruncati. Eu patesc asta de multe ori asa ca, de ceva vreme mi-am facut un obicei de a pune toate bucatelele de branza ratacite la congelator, iar cand adun ”un boț” mai mare, pregatesc aceste bilute (bulete ) de branza. Sunt delicioase si pe placul copiilor. Si sa stiti ca, cu cât sunt mai multe feluri de branza adunate la un loc, cu atat gustul e mai bun, deci nu va sfiiti sa amestecati cascavalul cu branza cu mucegai sau cu parmezanul.


 Ingrediente:

300 gr branza/cascaval (de orice fel va place, eu am facut inclusiv cu branza de vaci proaspata), 
2 oua, 
1/2 plic praf de copt, 
sare, piper, 
faina (aprox. 300 gr)


Preparare:

Sfaramam branza  sau o dam pe razatoare (daca folosim cascaval, telemea sau orice alt fel de branza mai tare). Se pot folosi si mai multe feluri de branza in acelasi timp .

Adaugam ouale si faina amestecata cu praful de copt si trecem la framantat. 

Cand obtinem un aluat destul de tare  formam bilute pe care le punem la prajit in ulei incins.  

Uleiul trebuie sa acopere bilutele.
Aluatul trebuie sa fie destul de tare,altfel riscati ca la copt bilutele sa se desfaca si sa se faca precum o omleta, asa ca nu va zgarciti la faina. 

Cand se desprind de pe fundul ceaunului si se ridica la suprafata, scoatem bilutele cu o paleta si le punem pe un prosop de hartie pentru a absorbi surplusul de ulei. 



S-aveți pofta !

Un comentariu:

PanaCris spunea...

Pffff, ce poftă mi-ai făcut! ;)

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...