marți, 6 decembrie 2016

Chec cu gutui


Nimic complicat sau fancy. Doar doua gutui in prag de pensionare care faceau cu ochiul celor sase oua ce se pregateau de criogenare. Si uite-asa, pe negandite s-a infiripat o idila in urma careia s-a nascut o bunaciune dulce. 

 Ingrediente:

2 gutui, 
6 oua, 
6 linguri zahar, 
6 linguri ulei, 
9 linguri faina, 
1/2 plic praf de copt,
optional - vreo 4 smochine 


Preparare:

Gutuile le-am curatat de coaja si le-am taiat cubulete carora le-am dat un clocot (vreo 5 minute). Am scurs zeama si am lasat gutuile la racit.

Am separat albusurile de galbenusuri. 

Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare si cu cele 6 linguri de zahar. 

Galbenusurile le-am frecat cu cele 6 linguri de ulei, ca pentru maioneza. 

Am adaugat galbenusurile peste spuma de albusuri, treptat, lingura dupa lingura. 

Am amestecat praful de copt cu faina, dupa care le-am cernut peste spuma de albusuri. 

La final am incorporat gutuile si smochinele taiate cuburi. 

Am uns tava cu unt si am pudrat o cu faina. 

Am adaugat compozitia si am dat tava la cuptorul incins in prealabil cam 45 minute. 


S-aveti pofta !!!!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...