vineri, 2 decembrie 2016

Dulceata de porumbele


Daca aceasta dulceata va face cu ochiul sau sunteti curiosi ce gust are, inca mai gasiti porumbele. Ba, chiar cred că acum sunt cele mai bune (asa se spune, că trebuie culese după primul înghet).

Eu am ales sa fac aceasta dulceață, pentru-că primisem foarte multe porumbele (vreo 5 kg) si cu siguranta fie-mea nu dovedea să le manance pe toate, deși îi plac foarte mult chiar dacă-i fac ”gura pungă”.

Despre porumbele am citit / auzit numai de bine, așa că, am inceput sa-i dau si kinderului din dotare, în speranța că nu va mai răci atât de des. 



Dintre toate fructele de padure, porumbele sunt cele mai bogate in tanin. Contin totodata minerale importante precum calciu, potasiu, zinc, fier, cupru, sodiu, magneziu, dar si vitamine precum provitamina A, vitamine din complexul B si vitamina C.

Fructele au actiune astringenta si diuretica, si sunt recomandate in dureri de stomac, diaree, dizenterie, afectiuni renale, dischinezii biliare, guta, tuse convulsiva, stimularea digestiei. Sunt folositoare si ca dezinfectant al cailor urinare si in tratamentul artritelor.

Continutul mare de tanin, acesta fiind un antioxidant puternic, care actioneaza asupra imunitatii organismului, le confera porumbelor calitatea de dezinfectant puternic. Taninul actioneaza in locurile pe unde trece, incepand cu cavitatea bucala unde indeparteaza tartrul de pe dinti, apoi in esofag unde actioneaza ca un ulei asupra unor amigdale bolnave si ajungand in stomac unde devine un pansament pentru toata flora stomacala.

Porumbele stimuleaza imunitatea, ferind organismul de raceala si gripa, tonifica oasele, dintii si unghiile. Potasiul continut de acestea ajuta la o stabilizare a pulsului inimii si reglarea hipertensiunii arteriale. Consumul de porumbe creste pofta de mancare.

Dar, să revenim la dulceața noastră. Așa cum vă spuneam, am avut 5 kg de fructe mici, mov si acrișoare. Pentru-că nu voiam să le pierd, am ales să le fac dulceață. 

Ingrediente:

5 kg porumbele , cu tot cu samburi cântărite, 
1 kg zahar, 



Preparare:

Am pus porumbelele la fiert impreună cu zahărul până le-a crăpat pielea și su inceput să facă bulbuci . 

Am rasturnat fructele intr-o sita si cu o lingura de lemn am inceput procesul scoterii samburilor. Can in sita au ramas in proportie de 90 % doar samburi, am pus pulpa fructelor din nou la fiert. Dacă vi se pare ca e cam inghegată, mai puteti adauga un pahar de apă la fiert. 

Cand a ajuns la consistenta dorita, am oprit focul si am pus dulceata fierbinte in borcane. Am infiletat capacul si le-am pus la racit intre pături. 




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...