luni, 19 iunie 2017

Prajitura cu piersici umplute cu nuca


SunFood Romania organizeaza un nou concurs (primul pe anul acesta, sau primul despre care am aflat eu) in colaborare cu Angela . Tema concursului este sa recreem reteta propusa, respectiv prajitura cu piersici umplute cu nuca si piure de mere si sa punem cat mai bine in valoare conservele Sun Food. 
Eu m-am straduit, insa trebuie sa recunosc ca mi-e tare greu sa cred ca voi reusi vreodata sa ma apropii de creativitatea, ingeniozitate si modul extrem de fain in care Angi isi pune in valoare preparartele. Totusi, am pregatit reteta in stilul meu, respectand ingrediente si modul de preparare. Daca a fost pe placul juriului, voi afla pe 1 iulie. Pana atunci nu-mi ramane decat sa sper. 

Oricum ar fi, am iesit castigatoare , am savurat o super mega delicioasa prajitura. 


Ingrediente:

Aluat:
1/2 kg. faina,
200 gr. unt,
1 praf de copt,
100 gr. zahar,
1 ou,
coaja de la o lamaie,
smantana cat cuprinde (aprox.7 linguri),

Umplutură:
2 cutii de piersici Sun Food (820 gr),
200 gr. nucă măcinată,
400 gr piure de mere,
150 gr. zahar,
1 linguriță esenta de vanilie,

Sirop:
zeama de la o conserva de piersici,
100 gr. zahar

In plus, ne mai trebuie:
aprox.100 gr. nuca tocată grosier pentru presărat intre piersici


Preparare:

Incepem cu aluatul care trebuie sa stea 30 minute la frigider.

Punem toate ingredientele intr-un castron si le framantam. Adaugam cate o lingura de faina pana obtinem un aluat ferm, nelipicios.
Impartim aluatuil in 2 parti egale, le invelim in folie alimentara si le dam la rece pentru 30 minute.

Intre timp, pregatim umplutura.
Amestecam nuca macinata cu piureul de mere, zaharul si esenta .

Desfacem cutiile de compot , scoatem piersicile si le punem la scurs.
Luam fiecare jumatate de piersica si o umplem cu crema, apoi lipim cate doua jumatati si obtinem o piersica intreaga.

Scoatem aluatul.
Pudram masa cu faina si intindem o foaie de marimea tavii.
Mie, din 2 cutii de compot mi-au iesit 12 piersici intregi.
Asezam in tava hartie de copt, apoi punem prima foaie de aluat.
Punem piersicile aliniate, in tava. Intre piersici presaram miez de nuca taiat grosier.
Intindem si ce-a de-a doua foaie de aluat si o asezam peste piersici. Presam aluatul la margini si intre piersici.
Dam tava la cuptor pentru 30-40 minute.

Pregatim un sirop din 100 gr zahar si zeama de la o conserva de compot, pe care-l fierbem pana se ingroasa.
Cu 5 minute inainte de a scoate tava, ungem prajitura cu sirop si o lasam sa se rumeneasca.

Ei bine, pe aici pe undeva cred ca am facut sau n-am facut ceva gresit, pentru-ca prajitura mea a crapat putin si nici nu s-a rumenit foarte tare. Nu am lasat o mai mult, pentru -ca riscam sa se arda.

Cand este gata, o scoatem, o lasam sa seraceasca, apoi o pudram cu zahar.
O taiem si o savuram.






Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...